Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Toomuch Spambot
Registreringsdatum: 13 oktober 2006 Inlägg: 6555 Ort: Crimevillage
|
Postat: 15 jan 2007 16:53:09 Rubrik: fjallena |
|
|
Blåsigt som faen på toppen öppnade inte långa liftarna förens sista åket.. men det är helt klart skönt att vara här off season (stavning??) man är helt ensamen i backarna å dom verkar pista på friskt ändå även trotts det låga skidåkarantalet..
Dom nya pjäxorna sitter nog tyvärr liiiite för hårt om tårna men så verkar jag också ha lätt för att få domnande tår. (ytliga blodådror?) har alltid varit så även i vanliga skor har jag lätt för att få så..
Carola älgar på hon med hon får nyvallat tills i morgon så då kommer man väl ligga l lää..
Linus, Carolas systerNettans killes son på 4 år provade att ta knappliften så långt den gick.. orkade inte riiiiktigt hålla emot med plogningen så alla tittade när det bara gick fortare å fortare, Japp det slutade i en hög bland konorna som man hade lärt sig åka emellan på skidskolan..
Jag såg på hemvägen en fyrhjuling med bandagregat som jag blidde lite sugen på att hyra, man får väl se framåt onsdagen, jag får lyssna på priset för en förmiddag å om han har nå tipps om vart man ska åka..
Om Carola är snäll får hon åka med..
Nu har vi bokat biljardbordet till fyra så nu är det slutskrivet för just nu..
|
|
Till överst på sidan |
|
|
wrep The Evil Admin
Registreringsdatum: 10 oktober 2006 Inlägg: 9793 Ort: Sorunda
|
Postat: 16 jan 2007 08:10:11 Rubrik: |
|
|
najs.. vi vill se häftiga åk-bilder från när toomuch vrider på
_________________ // Per |
|
Till överst på sidan |
|
|
orre Outlaw Spammer
Registreringsdatum: 10 oktober 2006 Inlägg: 2063 Ort: Vallentuna
|
Postat: 16 jan 2007 09:14:35 Rubrik: |
|
|
Vrider på gör man väl med hoj
|
|
Toomuch Spambot
|
Postat: 17 jan 2007 17:05:27 Rubrik: |
|
|
I dag blev det inte så mycket skidåka. (ingenting)
Jag har haft sån nackspärr så det har knappt gått att röra huvudet i stället så blev det fia med knuff med Carola det blev 1-1 nya sidor på Carola har upptäckts när hon vinner,, hon slutar aldrig att skratta åt en..
Efter mycket tjat så åkte vi och handlade godis å på hemvägen tittade vi på Tännäsfallet,,Fallet kan jag tycka är att ta i det vi såg va ett par fördämningar å det som visas på bilden..
Väldigt vackert å antagligen ännu finare på sommaren, någonting för Mårten att fiska i...)
Nu skall det bastas å sen blir det ett parti biljard..
Föresten Carola å jag spelade biljard häromkvällen å strax efter att jag hade skojmissat en av mina bollar å hon kommer ikapp å håller på att vinna, DÅ kläcker hon ur sig att hon har hafft egen biljardkö, hade jag vetat det så hade jag aldrig slarvskjutit.. Nu verkar det dock som hon ligger på samma kassa nivå som mig som tur är..
|
08070003.JPG: 898.74 KB , Visad 322 Gånger, |
|
|
Till överst på sidan |
|
|
I-B Outlaw Spammer
Registreringsdatum: 12 oktober 2006 Inlägg: 1040 Ort: Johanneshov
|
Postat: 18 jan 2007 16:27:29 Rubrik: hej å hå... |
|
|
.. så det kan gå.. sabla osis med nackspärren... men det är mening med det mesta ... påstås det *s*
Kul att ni hittar nya sidor hos varann nu då *fniss*... skrattar åt en förlorare?!... hmmm... vad händer när Carola förlorar då?
... egen biljardkö!?... *impad*... jag har bara spelat 2-3 ggr och det var ååååååratal sen.. minns inte reglerna ens.
Jag har skapat två nya tavlor i akryl, lera o naturmaterial. Kul att det lossnat... inte gjort nåt sen i somras
Härligt med en mys-semester iaf... njut av den o varandra... sen är ni välkomna tillbaka till verkligheten igen
C ya...
_________________ //Ajjbii |
|
Till överst på sidan |
|
|
Toomuch Spambot
|
Postat: 18 jan 2007 18:45:44 Rubrik: |
|
|
I dag va en vanlig dag vi åkte upp till tänndalen för att åka skidor, åkte tå åk å sen höll vi båda på att förfrysa fötterna.
Väl inne i värmestugan påbörjades tiningen av tårna, halvtimen senare va det botat å ut igen, det konstiga va att då va det inga problem med frusna tår i bland undrar man..
Dagen stora händelse va hemfärden, det har varit väldigt isiga vägar här uppe å bilen framför oss får sladd å hugger i snövallen börjar snurra sen hugger det i vallen igen å han voltar av..
Det är en sån där minibuss som sture har, Dilemmat är ju bara att dom duma amerikanerna har bestämt att det är jättebra att dörrlåsen låser sig när man hoppar in å åker.
Det är inte så lätt att hjälpa å få ut folk som sitter upp å ner lätt förvirrade, att få dom att låsa upp..
Sex personer med fullt med skidor så får man säga att utan en enda skråma i 70 kilometer i timmen är tursamt.
(Tur att det kommit lite snö senaste veckan blev mjukare då)
Man blev inte så förvånad när man kollade på däcken fram va det fina rätt nya vinterdäck, bak däremot va det sämre ställt såg typ fem dubbar i dom å halvslitna så med en sån bil så känns det inte så förvånande..
Hoppas dom trotts detta kan njuta av resten av sin skidvecka trotts att den ena killens farsa säkert inte blev så glad..
Middagen blev kokt korv med bröd framför lägerelden..
Nu är det bara tvtittande kvar å sen stupar vi nog ganska trötta..
|
|
Till överst på sidan |
|
|
sb-41 Spambot
Registreringsdatum: 11 oktober 2006 Inlägg: 3658 Ort: Huddinge
|
Postat: 05 feb 2007 11:45:31 Rubrik: |
|
|
Toomuch skrev: | det är jättebra att dörrlåsen låser sig när man hoppar in å åker... |
Va? Den featuren har inte jag! Fast jag har inget centrallås iofs...
_________________ /S
"My goal is perfection. Excellence will not be tolerated!" |
|
Till överst på sidan |
|
|
Toomuch Spambot
|
Postat: 05 feb 2007 23:16:15 Rubrik: |
|
|
Han med korvspettet som du hade i tulinge nån gång va ju sån också..
Va det han Tom avelan (stavning) som hade en sån??
|
|
Till överst på sidan |
|
|
sb-41 Spambot
|
Postat: 07 feb 2007 21:18:38 Rubrik: |
|
|
Korvspett?
Tom Avellán
Hade en vaddå?
_________________ /S
|
Till överst på sidan |
|
|
Toomuch Spambot
|
Postat: 08 feb 2007 03:13:41 Rubrik: |
|
|
Hade han inte ett korvspett=makkarayxi=korvette??????
|
|
Till överst på sidan |
|
|
sb-41 Spambot
|
Postat: 11 feb 2007 22:16:08 Rubrik: |
|
|
Inte vad jag vet... Har jag haft en Makkarayxi i Tullinge?
_________________ /S
|
Till överst på sidan |
|
|
orre Outlaw Spammer
Registreringsdatum: 10 oktober 2006 Inlägg: 2063 Ort: Vallentuna
|
Postat: 11 feb 2007 22:52:23 Rubrik: |
|
|
kanske, makkarayksi heter det ville bara korrigera lite
|
|
sb-41 Spambot
|
Postat: 11 feb 2007 23:20:36 Rubrik: |
|
|
Fölåt - det borde jag sett schälw!
_________________ /S
|
Till överst på sidan |
|
|
Toomuch Spambot
|
Postat: 11 feb 2007 23:29:11 Rubrik: |
|
|
Jag har för mig att han hade det en svart.. Strax innan han skaffade Dieseldorisen..
|
|
Till överst på sidan |
|
|
|