Registreringsdatum: 10 oktober 2006 Inlägg: 9793 Ort: Sorunda
Postat: 02 maj 2014 10:29:59 Rubrik:
ja det verkar ju rimligt att det skall funka med en 10mW eftersom de skriver att det bara är 250mW som har den kondingen.. undrar varför den bara finns på den modellen? eller om den finns på 600:an också? _________________ // Per
Ja, det verkar skumt. Vet faktiskt inte om den finns på 600'an också, den känns dock overkill, eftersom 250'an blir rätt så varm bara den när den krs i vindstilla förhållanden. Så det är nog rätt lagom med 10-25mW, man skall ju trots allt bara vidarebefordra signalen och inte så mycket mer än så.,
Postat: 22 jan 2015 20:43:51 Rubrik:
Har fixat lite med DJI-quaden vi har på jobbet igår och idag..
Det är en Phantom Vision 2+ .. nu i senaste programvaran har den waypoints som man kan köra via telefonen.
Fast jag har bara en beggad gammal lur att köra på så appen går inte lika fint som i filmen men det här verkar coolt som f_n ju! Den funktionen måste man ju provköra! _________________ // Per
Postat: 15 feb 2015 23:03:19 Rubrik:
Jag vet inte hur dom gjorde då.... gissar att man kan få tillstånd om man frågar ägaren till förbudszonen. Tänkte jag kan ju maila och fråga iaf. _________________ // Per
Postat: 20 aug 2015 15:04:27 Rubrik:
Fick för mig att flyga lite quad idag Så jag tog fram Fantomen... Men de var bara strul... först pajade originalladdaren... så jag fick googla och bygga en laddsladd.. sen gick det inte att fota... den sparde inte bilderna.. höll på som en dåre med alla inställningar osv... googlade... hitta inget vettigt där... Sen såg jag att klockan i quad-telefonen stod på 2 nov 2002.. och att mappen på sd-kortet var från 2007... tänkte här e ju något skumt.. så jag ställde rätt klockan i telefonen till dagens datum och vips funkade allt igen... sjukt! _________________ // Per
Postat: 28 mar 2019 11:04:11 Rubrik:
Nu har quad-frågan kommit igång igen på jobbet
Vision 2 + heter modellen vi har... Och naturligtvis har den ett inbyggt problem med "wifi-modulen" som får korrupt programvara om den lämnas oanvänd en längre tid... Detta har hänt med våran. Det märks genom att den sänder telemetri men ingen bild till telefonen.. Filmen sparas på minneskort i kameran så filma går ju ändå men man vet ju inte vad man filmar.
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid) Gå till sida Föregående1, 2, 3 ... 54, 55, 56
Sida 56 av 56
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet Du kan bifoga filer i detta forum Du kan ladda ner filer i detta forum