Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Toomuch Spambot
Registreringsdatum: 13 oktober 2006 Inlägg: 6555 Ort: Crimevillage
|
Postat: 16 feb 2014 21:23:22 Rubrik: |
|
|
Kontrollen är precis som en playstation kontroll styrspakarna kör man med tummarna.
500 spänn på Hobbex, faktiskt värt pengarna för att hovra runt i vardagsrummet runt lampan.
|
|
Till överst på sidan |
|
|
wrep The Evil Admin
Registreringsdatum: 10 oktober 2006 Inlägg: 9793 Ort: Sorunda
|
Postat: 16 feb 2014 23:09:08 Rubrik: |
|
|
Cool Sån har man ju kollat på flera ggr men sen besinnat sig Flyger den bra? Är det riktig RC eller infrarött som de där enklare helikoptrarna?
_________________ // Per |
|
Till överst på sidan |
|
|
Toomuch Spambot
|
Postat: 17 feb 2014 10:30:02 Rubrik: |
|
|
Den flyger sjukt bra. Tror det är typ 2.4 ghz eller "radio" räckvidden typ 70 m men då ser du den inte längre han i butiken hade kört så långt han kunde i centrum men inte tappat kontrollen
Den har två modes ett lugnt och ett avancerat där man kan göra flippar men det har 7nte jag provat
|
|
Till överst på sidan |
|
|
peter Outlaw Spammer
Registreringsdatum: 10 oktober 2006 Inlägg: 1786 Ort: Saltsjö-Boo
|
|
Till överst på sidan |
|
|
Toomuch Spambot
|
Postat: 17 feb 2014 21:25:54 Rubrik: |
|
|
Jo lite kanske men egenskaperna skiljer inte mycket från en sån..
Va lite nära litens nos men hon överlevde..
Äh gick inte att posta filmen..
PER???? det har ju gått förut fattar inte vad som hänt..
|
|
Till överst på sidan |
|
|
sx3 MuttroSpammo
Registreringsdatum: 17 februari 2011 Inlägg: 2930
|
|
Till överst på sidan |
|
|
wrep The Evil Admin
|
Postat: 18 feb 2014 13:39:34 Rubrik: |
|
|
Mannes film där va ju häftig! Man kanske skulle börja plugga så man fick göra sånt kul på dagarna?
Det har inte gått ladda upp stora filer sen vi bytte servern och det är 2,5 år sen nu... jag får kolla lite mer på det. Har inte haft så stor ork för det på sistone.
|
Till överst på sidan |
|
|
Toomuch Spambot
|
Postat: 18 feb 2014 21:44:17 Rubrik: |
|
|
Ok..
Jag tänkte när jag såg den där filmen att dom ser lite piggare ut än min,, det blev ändring på det när man satt den i expert mode, då blev helt plötsligt köket väldigt litet.. ska testa den i större lokal i morgon, men som det känns nu så är prestandan gott å väl tillräckligt.
|
|
Till överst på sidan |
|
|
sx3 MuttroSpammo
|
Postat: 15 apr 2014 17:12:46 Rubrik: |
|
|
Nu har jag bläddrat igenom en massa sidor för att ta reda på vart jag var i quadvärlden
- Problem med videosändaren hade jag, köpte ny som var DOA, fick en ny som jag moddade.. Fast jag har INGEN aning om jag ens prövade den nya!?!? Eller om jag kommer få börja med felsökning
- Fick ju hem en ny video ut kabel till gopron, så jag kan köra switch, dock har jag för mig att man fick goPro OSD över hela skärmen som förstörde hela upplevelsen, det måste jag försöka lösa!
- Jag hade problem med ghosting, så jag köpte en ny videosändare, den var man tvungen att löda en massa, det har jag inte gjort och borde ta tag i!
- Gimbalen behöver balanseras, behöver enligt uppgifter 7 gram på ena sidan, skall nog ta en 1 krona och borra hål i och hänga på sidan, undra om den blir stöldbegärlig då?
- Fick hem propadaptrar som inte riktigt glider på motoraxeln, som jag måste fixa i ordning.
- Löda ackar
- krasha den och sen ta bort mig själv!
|
|
Till överst på sidan |
|
|
sx3 MuttroSpammo
|
Postat: 15 apr 2014 17:35:19 Rubrik: |
|
|
Här är nya videoswithen, den är lite mer potent än den 129kr varianten som blödde igenom/ghostade.. Tydligen behövde man inte löda något, iaf inte jag. Det är om man ville köra eget batteri för pryttlarna man switchar, men jag matar ju mitt från CORE'en.
http://www.smartfpv.com/downloads/manuals/SmartFPV%20RCCC%20v2%20-%20User%20Guide%20NO%205V.pdf
Prövade reduceringshylsorna precis, och dom glider bara på halva axeln, slängde in dom i ugnen, så dom lär nog glida på strax Känns inte som en grej man behöver ha loss allt för ofta, så dom får väl sitta fastkilade på axeln, mindre risk och tappa nån vid proppbyte (vilket jag är expert på)
|
IMAG0345.jpg: 758.16 KB , Visad 318 Gånger, |
|
IMAG0346.jpg: 694.41 KB , Visad 343 Gånger, |
Senast ändrad av sx3 den 15 apr 2014 18:59:39, ändrad totalt 2 gånger |
|
Till överst på sidan |
|
|
sx3 MuttroSpammo
|
Postat: 15 apr 2014 18:50:57 Rubrik: |
|
|
Passar väl på att spamma här, så jag kan komma tillbaka om ett halvår och kolla vart jag var någonstans
Körde switchen i bänken och den fungerar alldeles ypperligt! Ingen ghosting som med förra switchen, jag körde på fabriksinställningarna då jag inte behöver köra PPMsum eller programmera för strobe eller shutter!
Plockade i sedvanlig ordning bort GND mellan mottagaren och switchen, då jorden är common, dvs den får redan GND från CORE'en, fungerade kanon!
Fick på reduceringshylsorna också, det var ju bara att ta muttern och brickan till proppen och gänga på så åkte hylsan med ner. Gick inge bra att värma dom, det är så lite gods och dom kyls av riktigt fort.
Sett att dom släppt nya längre ben också, till QAV, dom är nog rätt vettiga, jag har ju styvt 60mm frigång nu med dom korta plastbenen.. det bäddar ju muchos groundeffect och brutna dyrproppar som är 11"
Dom korta karbåånbenen fanns inte på lager när jag shoppade ramen, vet inte hur långa dom är.. men dom känns ungefär som dom jag har nu..
http://www.getfpv.com/multi-rotor-frames/qav540g-brushless-gimbal-quad/tall-carbon-fiber-landing-gear-for-qav400-qav500-aluminum-arms.html
|
|
Till överst på sidan |
|
|
wrep The Evil Admin
|
Postat: 15 apr 2014 20:34:06 Rubrik: |
|
|
Kul kul!
Det börjar närma sig maiden-turen nu alltså? eller blir den om ett halvår menar du?
|
Till överst på sidan |
|
|
sx3 MuttroSpammo
|
Postat: 15 apr 2014 20:45:19 Rubrik: |
|
|
yes, jag minns att jag moggade in några gain inställningar sist jag höll på, så det behöver jag nog inte pilla mer med, utan får pröva och se hur den beter sig.
Det som är kvar inför maiden är
- korta av två långa PWM sladdar och crimpa nya kontakter
- Löda 3 ackar
Sen funderar jag på om man ska fixa gimbalen på en vridpot, så man kan ha mer än 2 lägen, fast kanske blir lite bångstyrigt att försöka lägga in neutralen innan man flyger vidare på CCTV kameran
|
|
Till överst på sidan |
|
|
wrep The Evil Admin
|
Postat: 16 apr 2014 08:34:53 Rubrik: |
|
|
Du kan väl mixa in en brytare som går förbi poten och ställer den i neutralläge?
|
Till överst på sidan |
|
|
sx3 MuttroSpammo
|
Postat: 16 apr 2014 19:27:58 Rubrik: |
|
|
ja, det har du nog alldeles rätt i! får labba med det senare, prio är att få den flygklar, pilla kan man göra sen
|
|
Till överst på sidan |
|
|
|