Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
sb-41 Spambot
Registreringsdatum: 11 oktober 2006 Inlägg: 3658 Ort: Huddinge
|
Postat: 30 dec 2007 12:49:27 Rubrik: Helikopterprojekt |
|
|
Eftersom projekt finns, men ingen tråd - top jag mig friheten att skapa en här och nu.
"Helicopters are aerodynamically impossible...the only reason they fly is they are so ugly the ground rejects them... and then only for short periods." _________________ /S
"My goal is perfection. Excellence will not be tolerated!" |
|
Till överst på sidan |
|
|
wrep The Evil Admin
Registreringsdatum: 10 oktober 2006 Inlägg: 9793 Ort: Sorunda
|
Postat: 30 dec 2007 14:34:24 Rubrik: |
|
|
Ok ja fyller väl på med ON TOPIC då istället... .
Jag köpte ett nytt fartreglage till min heli igår
Köpte det lite på chans.. snubben i affären visste inte så mycket om den..
men det visade sig vara ett värsting-reglage
Det var den översta modellen Jeti SPIN 44 och en sån Jeti box för att programera med.. den kan oxå användas för att provköra servon och mäta pulslängd från mottagaren _________________ // Per |
|
Till överst på sidan |
|
|
wrep The Evil Admin
|
Postat: 30 dec 2007 14:45:30 Rubrik: |
|
|
Det nya fartreglaget hade inte samma misständningar vid höga varvtal som det gamla men att helikoptern inte funkade med mitt nyköpta 4cells lipobatteri var inte fartreglagets fel som jag hoppats på. Det var batteriet som inte orkade med.. med programeringsdosan till reglaget kan man läsa ut bla min/max ström under föregående flygning.. den visade 18,5 Amp vilket är en bit under hälften av vad batteriet är märkt att klara _________________ // Per |
|
Till överst på sidan |
|
|
sb-41 Spambot
|
Postat: 30 dec 2007 15:40:22 Rubrik: |
|
|
Bara att lämna tillbaks alltså... _________________ /S
|
Till överst på sidan |
|
|
wrep The Evil Admin
|
Postat: 01 jan 2008 13:19:21 Rubrik: |
|
|
vi gjorde en ny provflygning i förr går kväll... det verkar trots allt funka med det nya batteriet... spänningen sjuker som fasen i början men sen stabiliserar den sig och då kan man fortsätta flyga åtminstone 8 minuter till... det får duga... egentligen skulle den nog behöva ett batteri med högre strömtålighet... men det här kostade ju bara en tredjedel av vad ett riktigt kostar... _________________ // Per |
|
Till överst på sidan |
|
|
sb-41 Spambot
|
Postat: 06 jan 2008 00:10:41 Rubrik: |
|
|
Har hört att provstörtningar har företagits på Lidingö helikoptercentrum för vankelmodiga pilotaspiranter. Hur gick det? _________________ /S
|
Till överst på sidan |
|
|
wrep The Evil Admin
|
Postat: 06 jan 2008 13:17:41 Rubrik: |
|
|
ömsom vin ömsom vatten kan man säga... toomuch nya fina syntetmottagare (utan kristaller) klarade inte av miljön med alla andra sändare osv.... så han kunde inte ens starta... jag flög 3 laddningar utan större problem.. helikoptern kom stundom i någons sorts självsvängning... som vi tror beror på ett för mjukt gummi i rotorhuvudet.. de här får vi gå till botten med på en hobbykväll
China batteriet blev så varmt efter en flygning att man inte kunde ta i det!.. var lite rädd att det skulle ta skada... men de verkar klara sig iaf.. _________________ // Per |
|
Till överst på sidan |
|
|
Toomuch Spambot
Registreringsdatum: 13 oktober 2006 Inlägg: 6555 Ort: Crimevillage
|
Postat: 06 jan 2008 17:21:26 Rubrik: |
|
|
Mitt har ju som sagt stupat på mottagare, nu har jag surfat å finner bara tvetydigheter.
Samma namn/fabrikat men olika information om vad det kan..
Man får väl ringa på måndag..*suckar* |
|
Till överst på sidan |
|
|
Toomuch Spambot
Registreringsdatum: 13 oktober 2006 Inlägg: 6555 Ort: Crimevillage
|
Postat: 04 feb 2008 23:12:04 Rubrik: |
|
|
Jag har nu för andra gången konstaterat att mitt helikopter projekt har högkvalitativa servon, röken som kommer ur dom är av ypperlig konsistens å kvalitet..
Det enda som är konstigt att den rinner ur så fort , jag tycker att dom borde småsurra lite efteråt ALL rök borde ju inte ta slut då dom verkar innehålla så mycket.. |
|
Till överst på sidan |
|
|
sb-41 Spambot
|
Postat: 04 feb 2008 23:32:58 Rubrik: |
|
|
_________________ /S