Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
more10 Spambot
Registreringsdatum: 13 oktober 2006 Inlägg: 4974 Ort: Giant Valley
|
|
Till överst på sidan |
|
|
wrep The Evil Admin
Registreringsdatum: 10 oktober 2006 Inlägg: 9793 Ort: Sorunda
|
Postat: 11 aug 2015 22:35:25 Rubrik: |
|
|
ok... jag vill ha med pci-express på så att jag med säkerhet kan anvnda mitt ati-grafikkort... förstod inte riktigt hur den där söken funkade men jag lyckades bara hitta ett sånt moderkort och det hade inte passiv kylning... ?? _________________ // Per |
|
Till överst på sidan |
|
|
sx3 MuttroSpammo
Registreringsdatum: 17 februari 2011 Inlägg: 2930
|
Postat: 12 aug 2015 09:01:45 Rubrik: |
|
|
Du tryckar på dom alternativ du vill visa som resultat.
Tryck på knappen "fler sökkriterier" så kan du kryssa i en massa mer saker..
Med specen som more10 länkade (inkl passiv kylning) + PCEe 2.0 så hittade den 11 resultat |
|
Till överst på sidan |
|
|
more10 Spambot
|
Postat: 12 aug 2015 10:08:33 Rubrik: |
|
|
Om du ska återanvända lådan du har så får du nog avstå från PCI-express. Chansa helt enkelt. Om den inte funkar som HTPC kan du alltid använda den som styrdator till 3d-skrivaren.
Jag har redan gjort valen för sökningen, bara att kolla igenom korten och jämföra för att kunna välja ett kort. |
|
Till överst på sidan |
|
|
wrep The Evil Admin
|
Postat: 12 aug 2015 15:51:11 Rubrik: |
|
|
Ingen ide att chansa... Jag vet att det enda som funkar till tvn är ATI... Har prövat massa olika och ATI är det enda som funkar. _________________ // Per |
|
Till överst på sidan |
|
|
more10 Spambot
|
Postat: 12 aug 2015 17:23:14 Rubrik: |
|
|
Men då kanske jag kan få tillbaka lilla lådan om du ändå inte ska ha den till nåt? |
|
Till överst på sidan |
|
|
wrep The Evil Admin
|
Postat: 13 aug 2015 01:54:49 Rubrik: |
|
|
Jo visst kan du det men fanns det ingen plats för grafikkort i den menar du? Jag får kolla. _________________ // Per |
|
Till överst på sidan |
|
|
wrep The Evil Admin
|
Postat: 12 dec 2015 18:57:05 Rubrik: |
|
|
Här har det hänt en liten grej då va..
Jag köpte ju en Raspberry-PI som jag hade tänkt mig ha till logga från telldus projektet... När jag köpte den på Kjell så hade de ett kit för 999kr med en raspberry-pi och en fjärrkontroll plus lite grejer som man skulle ha som mediaspelare... det gjorde mig nyfiken så jag testade att köra in Kodi på min för att se hur det funkade... Den funkar jättebra även till min gamla mupp-tv.. jag kör bara med en sladd som har hdmi i ena änden och sen dvi in i tv:n.. det finns inställningar för over-scan osv så bilden blev helt bra.. tycker nästan det är bättre bild än via datorn.
Sen ficka jag tips om tillägget till Kodi som heter retrospect.. via den kan man se de flesta svenska playkanaler och den skippar dessutom "pauserna" helt _________________ // Per |
|
Till överst på sidan |
|
|
|