Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Toomuch Spambot
Registreringsdatum: 13 oktober 2006 Inlägg: 6555 Ort: Crimevillage
|
Postat: 10 apr 2014 22:44:09 Rubrik: Avfrostning |
|
|
Frostade äntligen av frysen i kväll, 2 kw byggfläkt och lite kartonger fick det att gå på tre timmar, då fick jag demontera lite paneler också, annars hade det nog tagit ett dygn..
Idiotiskt att man måste dra fram frysen och att det inte finns någon avrinning på framsidan..
Den är ju självavfrostande så 50 procent av vattnet rann ju ut på baksidan på avdunstningskärlet på kompressorn.
Va lite packat med is bakom panelen, hade börjat svälla ut lite..
|
20140410_202944.jpg: 2.47 MB , Visad 281 Gånger, |
|
|
Till överst på sidan |
|
|
wrep The Evil Admin
Registreringsdatum: 10 oktober 2006 Inlägg: 9793 Ort: Sorunda
|
Postat: 11 apr 2014 23:33:30 Rubrik: |
|
|
Men fläkten verkar inte ha fastnat iaf?
_________________ // Per |
|
Till överst på sidan |
|
|
Toomuch Spambot
|
Postat: 13 jul 2014 10:39:28 Rubrik: |
|
|
Jag är inte inne i min bästa flowperiod just nu.. får ringa reparatör till frysen på måndag
Den är nu uppe i 10 minus och den svajjar ganska mycket på temperaturen. Jag kollade och den har dragit på sig is igen. Det gör den såklart inefektiv men den ska j6 vara självavfrostande så något är fel.
|
|
Till överst på sidan |
|
|
wrep The Evil Admin
Registreringsdatum: 10 oktober 2006 Inlägg: 9793 Ort: Sorunda
|
Postat: 13 jul 2014 12:49:43 Rubrik: |
|
|
Hur funkar en självavfrostande frys egentligen?
_________________ // Per |
|
Till överst på sidan |
|
|
Toomuch Spambot
|
Postat: 13 jul 2014 22:47:42 Rubrik: |
|
|
Jag har för mig att det satt en värmeslinga på kylslingan men jag är inte helt hundra på att jag minns rätt. så gissar jag på att den värmer på med jämna mellanrum, vilket då får mig att tänka om man ska kolla så den inte står på parralellt..
|
|
Till överst på sidan |
|
|
Toomuch Spambot
|
Postat: 16 jul 2014 16:49:59 Rubrik: |
|
|
Helt otroligt, fick äntligen tag på en reparatör som kan komma, Järfälla, kan ju tycka att det skulle kunna finnas någon närmare men en svarar inte när man ringer och ringer inte tillbaks. en svarar inte på mail .och en har inte service på den frysen trotts att det står så på deras hemsida (elektrolux service) jag ringde elgiganten och det va klipp omöjligt att prata med någon personligen så efter typ 6 stycken knappval så sa dom att det va semester..
Vart fan är världen på väg egentligen, jag ska starta en hemsida mot oseriösa företag som säger att det är många som ringer och man sitter i kö när det egentligen bara inte orkar svara just då.....JAAA JAG ÄR ARG
|
|
Till överst på sidan |
|
|
|