Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Jungel Jim Outlaw Spammer
Registreringsdatum: 17 oktober 2007 Inlägg: 399
|
Postat: 27 apr 2011 22:36:01 Rubrik: Novan... |
|
|
Ok..jag har varit lite busig..köper mig snart en sån här: http://www.novachord.co.uk/index.htm
Läs gärna å lyssna på klippen..Den är gammal, stor ,tung som fan å svår.
från mella 38-42, går inte genom en vanlig dörr utan isärplockning, ca 260 kg å innehåller runt 178 radiorör, way över 1000 gamla lytar..en del av dom fyllda med pcb-gegga..
Troligen den enda i Sverige..kanske finns 2 till 4 i övriga Europa..i olika skick..detta ex har mig veterligen aldrig varit hos nån privatkund. Ett unikt instrument i alla avseenden. Jag norpade den för övrigt mitt framför näsan på den andra intressenten JeanMichel.Jarre...så han får vara utan
Well..den är inte betald än å inte på väg hit..men det blir nog inom kort.. |
|
Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: 27 apr 2011 22:37:37 Rubrik: |
|
|
Å just ja..Det är världens första synthesizer! Med full polyfoni också..lååååångt före sin tid..brukar kunna höras i tidiga skräckfilmer å en del disneyproduktioner från förr.. |
|
Till överst på sidan |
|
|
more10 Spambot
Registreringsdatum: 13 oktober 2006 Inlägg: 4974 Ort: Giant Valley
|
Postat: 28 apr 2011 12:39:50 Rubrik: |
|
|
Supercoolt. Grattis! |
|
Till överst på sidan |
|
|
Toomuch Spambot
Registreringsdatum: 13 oktober 2006 Inlägg: 6555 Ort: Crimevillage
|
Postat: 28 apr 2011 21:54:04 Rubrik: |
|
|
Jag vetinte men det verkar som av glädjen i det du skriver att man ska grattulera..
Får man fråga om det krävs lån eller långvarigt sparande,, tänkte om du norpade den framför honom han borde ju ha råd.. |
|
Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: 28 apr 2011 22:36:16 Rubrik: |
|
|
Det är som så att en kille som JMJ använder sig av rådgivare å diverse kumpaner..han har tydligen skickat över 200 mail angående denna..Å den som säljer den verkar se att den hellre stannar hos nån som gillar den så han erbjöd mig den också..JMJ satt tydligen å va bakis å hade jetlag..därför var han trög på att ge besked. Å joooo..ett smärre lån var nödvändigt..men dom här dyker inte upp varje dag direkt..har själv småletat i 5-10 år kanske.. |
|
Till överst på sidan |
|
|
more10 Spambot
Registreringsdatum: 13 oktober 2006 Inlägg: 4974 Ort: Giant Valley
|
Postat: 29 apr 2011 01:17:29 Rubrik: |
|
|
Jungel Jim skrev: | Å joooo..ett smärre lån var nödvändigt.. |
Då är det en investering. Du får helt enkelt bygga en liten studio och hyra ut studion dyrt med Hammonden. Du har säkert en kund redan
Eller så får du slå dig på skräckfilmsinspelningar. Skräckinjagande skådisar hittar du säkert på forumet |
|
Till överst på sidan |
|
|
|